25 Nisan 2017 Salı


Web 2.0 Araçları ve Eğitim

web 2.0 ile ilgili görsel sonucu



 Web 2.0 Araçlarının Kullanım Alanlarına Göre Sınıflandırılması


  1. İçerik Yönetim Sistemleri (Content Management Systems-CMS/WCMS): Belli bir amaç için hazırlanmış içeriklerin istenilen şekilde düzenlenmesini ve kontrolünü sağlar.

  • PBWorks (www.pbworks.com)
  • Wikispaces (www.wikispaces.com)
  • Edmodo (www.edmodo.com)
  • Edublogs (www.edublogs.org)
  • Weebly (www.weebly.com)

  1. Çevrimiçi Toplantı (Online Meeting): Çevrimiçi olarak toplantı yapma ve görüşme olanağı sağlayan araçlardır.

  • Voki (www.voki.com)
  • Todaysmeet (www.todaysmeet.com)
  • Chatzy (www.chatzy.com)

  1. Çevrimiçi Depolama & Dosya Paylaşımı (Online Storage & File Sharing): Çevrimiçi olarak kişiler ve gruplar arasında dosya paylaşım ortamı sağlayan araçlardır.

  • Dropbox (www.dropbox.com)
  • Screencast (www.screencast.com)
  • Minus (www.minus.com)
  • SugarSync (www.sugarsync.com)

  1. İnteraktif Sunumlar (Interactive Presentations): Değişik ve farklı tarzlarda sunum şablonları hazırlanmasına olanak sağlayan araçlardır.

  • Prezi (www.prezi.com)
  • SlideRocket (www.sliderocket.com)
  1. Çevrimiçi Anket (Online Survey): Herhangi bir konuda hedef gruptaki bireylerin çevrimiçi olarak doldurabilecekleri anketlerin hazırlanmasında kullanılır.
  • Poll Everywhere (www.polleverywhere.com)
  • Survey Monkey (www.surveymonkey.com)

  1. Kavram Haritası & Çizim Araçları (Concept Map & Drawing Tools): Farklı şekiller de kavram haritaları ve çizimler hazırlanmasını kolaylaştıran araçlardır.
  • Cacoo (www.cacoo.com)
  • us (bubbl.us)
  • Scribblar (www.scribblar.com)
  • MindMeister (www.mindmeister.com)

  1. Animasyon & Video (Animation & Video): Animasyonların hazırlanmasında pratik ve yardımcı araçlardır.
  • GoAnimate (www.goanimate.com)
  • Creaza (www.creazaeducation.com)
  • Animoto (www.animoto.com)
  • Kerpoof (www.kerpoof.com)

  1. Kelime Bulutları (Word Clouds or Tag Clouds): Anlatılmak istenen konular için konunun kilit noktalarının vurgusunu artırıcı kelime bulutları oluşturmaya yarayan araçlardır.
  • Wordle (www.wordle.net)
  • TagCrowd (www.tagcrowd.com)
WordItOut (www.worditout.com)   (eğitimde Bilişim Teknolojileri )

web 2.0 ile ilgili görsel sonucu

Web 2.0 Teknolojisinin Eğitimde Önemi Nedir?

Daha üst sınırı belirlenmemiş olsa da 2000 yılından sonra doğan nesile Z kuşağı denilmektedir.  Z kuşağı teknolojiye çok kolay ayak uyduran, özgüveni yüksek, analitik düşünme becerisi yüksek, istediklerinin ne olduğunu bilen, dikkat süreleri kısıtlı olmasına rağmen aynı anda birçok işi yürütebilme yetenekleri sayesinde bu açığı kapatabilen, yaratıcılığa ve yenilikçiliğe önem veren bir kuşaktır. Belirgin özelliklerinden dolayı Z kuşağı bir öğrenciye eski standart yöntemler istenilen etkiyi tam oluşturamamaktadır.  Bu nedenle yeni nesil öğrencilere yeni nesil yöntem ve metotlar kullanılması gerekmektedir. Web 2.0 teknolojisi bu konuda yardımımıza yetişiyor ve yeni nesil gençlere daha uygun bir eğitim ortamı oluşturmamıza yardımcı oluyor. Web 2.0 teknolojisinin eğitim ortamı, öğrenci ve öğretmen açısından katkılarından bahsedelim.(web eğitim araçları 2016)

Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Eğitim Ortamına Katkıları Nelerdir?

Daha aktif ve katılımcı bir sınıf ortamı oluşturur.
Eğitim ortamındaki öğrencilerin birbirlerine karşı olumlu tutumlar gerçekleştirir.
Eğitim ortamında grup çalışması, etkili öğrenme, üst düzey düşünme, yapılandırmacı öğrenme, bireysel öğrenme,   sorumluluk alma vb becerilerin gelişmesine katkı sağlar.(web eğitim araçları 2016)

Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Öğrencilere Katkıları Nelerdir?

Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler öğrenim hayatlarında ve ileriki yaşamlarında teknoloji okuryazarı,  aktif ve katılımcı bireyler olmalarına yardımcı olur.
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğrenciler ürün odaklı çalıştıkları için gayretlerinin sonuçlarını somut olarak elde ettikleri için derse karşı istekleri ve bir şey geliştirmiş olma mutluğunu yaşarlar.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler ürün üzerinde esnek çalışma imkanına sahip oldukları için kendisine uygun en iyi öğrenme metoduyla öğrenmeyi gerçekleştirebilirler. Bireysel öğrenme yöntemiyle en etkili öğrenmeyi gerçekleştirmiş olur.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğrenciler sadece verilen bilgiyi tüketen bireyler konumundan, bilgiyi üreten, bilgiyi değiştiren, kaynağını sorgulayan aktif öğrenciler olmaktadırlar.(web eğitim araçları 2016)

Web 2.0 Teknolojisinin Kullanılmasının Öğretmenlere Katkıları Nelerdir?

Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmen sınıfa getirdiği farklı aktivite, programlar ve ürünler sayesinde sınıfına canlılık getirir.
Web 2.0 uygulamalarını kullanan öğretmenin değerlendirme çeşitliliği artar. Standart değerlendirmeye alternatif olarak ürün odaklı değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
Web 2.0 araçlarını kullanan öğretmen derslerinde daha güncel ve işlevsel içerikleri kullanır.
Web 2.0 araçlarının çeşitliliği sayesinde öğretmen zaman ve mekan konusunda özgürleşir. Bu durumda öğretmenin daha kısa zamanda daha çok bilgi vermesini, değerlendirme aşamasındaki vakit kaybını da minimum seviyelere çekerek bu zamanı daha farklı etkinliklerde kullanma imkânı sağlar.(web eğitim araçları 2016)

Kaynakça 
  1. Eğitimde bilişim teknolojileri http://www.egitimdebilisimteknolojileri.com/21-yuzyil-ogretmenleri-icin-web-2-0-araclari.html
  2. Web eğitim araçları 2016 http://www.webegitimaraclari.com/web-2-0-teknolojisi/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder